آذر - مدیری برای آینده (مدیریت)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ فرش هر خیابان از طلاست

کتاب ” سنگ فرش هر  خیابان  از طلاست” سر گذشت شگفت انگیز کیم-وو-چونگ تاجر کره ای، کسی که پیروزیهای صنعت و بازرگانی امروز کره مدیون سخت کوشانی همانند اوست.
کره کشوری است که در چند دهه پیش همه چیز خود را در اثر جنگ از دست داد ولی با تلاش و زحمات چشم‌گیر کسانی نظیر آقای کیم در مدتی کوتاه از یک کشور فقر و تهیدست به یک کشور صنعتی و پیشرفته جهانی تبدیل شد. نسل تلاشگر کره‌ای که این کشور را از گرسنگی و عقب ماندگی به غنا و ثروت رسانیده هنوز زنده و شاهد تلاشهای پیگیر خود هستند و ما می توانیم این تلاشگران تاریخساز را از نزدیک ببینیم.
“کیم ووچونگ” رییس هیئت مدیره و موسس تشکیلات “دیوو” در ?? دسامبر ???? درشهر”تااگو” کره به دنیا آمد، او پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ???? موفق به اخذ دانشنامه اقتصاد از دانشگاه ” یانسی” کره گردید. پس از یک سال خدمت در شورای توسعه اقتصادی کره که یک ارگان دولتی است، کار تجاری خود را در شرکت صنایع ” هان سانگ” آغاز نمود و تا قبل از سال ???? که خود ” شرکت صنایع دیوو” را تاسیس کرد در این شرکت تا مقام مدیریت ارتقا پیدا کرد.

ادامه مطلب...

» نظر

لگوهای معماری مدیریت دانش


مولف/مترجم: دکتر مصطفی جعفری؛ الهام نورانی پور

مقـــدمه:

در عصر اطلاعات، دانش مهمترین عامل کسب موفقیت بلند مدت برای یک فرد و یک سازمان است.در واقع پیتر سنگه بر این باور است که تنها منبع مزیت رقابتی در آینده دانشی که یک سازمان در اختیار دارد و توانایی یک سازمان در یادگیری، سریعتر خواهد بود.
با افزایش ارزش دانش، منطقی به نظر می رسد که با مدیریت و ذخیره موثر دانش بتوان فرصتی برای ایجاد مزیت رقابتی به وجود آورد. یک معماری مدیریت دانش کارا، با به کارگرفتن دانش مناسب هنگام نیاز، مزیت رقابتی به وجود می آورد. همچنین میزان تغییر و تحول در جذب کارکنان کاهش می یابد؛ زیرا بخش عظیمی از دانش و تخصصی که فرد کسب کرده است در پایگاه دانش نگهداری می‌شود.
به نظر می رسد راه حل کلیدی موفقیت، یک مدل معماری پایه با طراحی خوب است.یک مدل معماری اجزای یک سیستم را معرفی کرده، چگونگی فعل و انفعالات میان آنها را تشریح می‌کند(Ouffy,2000).
ویژگیهای یک مدل معماری دانش موفق به این شرح است:
1. سودمند است(اگر دانش وجود داشته باشد، سیستم بازیابی در دسترس است).
2. در بازیابی دانش دقیق است(دانش اگر در دسترس باشد، بازیابی می شود).
3. کارآمد است(دانش بازیافته درست و کاربردی است).
4. قابل دسترسی است(دانش هنگام نیاز در دسترس است).
در این مقاله سعی داریم پس از معرفی بعضی از مهمترین مدلهای معماری دانش به تجزیه و تحلیل درستی از آنها دست یابیم.

ادامه مقاله...

» نظر

نقش فناوری اطلاعات در تولید و ساخت

مقدمه:
در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می شود و سازمانهای تولیدی در محیطی قرار گرفته اند که از ویژگیهای آن می توان به افزایش فشارهای رقابتی، تنوع در محصولات، تغییر در انتظارات اجتماعی و افزایش سطح توقع مشتریان اشاره کرد. محصولات در حالی که باید بسیار کیفی باشند، تنها زمان کوتاهی در بازار می مانند و باید جای خود را به محصولاتی بدهند که با آخرین ذائقه، سلیقه و یا نیاز مشتریان سازگار هستند. بی توجهی به خواست مشتری و یا قصور در تحویل به موقع ممکن است بسیار گران تمام شود. شرایط فوق سبب گردیده تا موضوع اطلاعات برای سازمانهای تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار شود. از طرف دیگر، آخرین بررسیها حاکی از آن است که استراتژی رقابتی مبتنی بر بازار خود نیز به تدریج در حال گذر است وچشم انداز استراتژیک رقابت در آینده مبتنی بر منابع خواهد بود. به عبارت دیگر در حالی که شرکتها امروزه موفقیت را در تبعیت و استفاده درست از قوانین، فرصتها و شرایط دیکته شده توسط بازار می دانند، استراتژی مبتنی بر منابع بر این موضوع تاکید دارد که منفعت و موفقیت بیشتر با اتکا بر مزیتها و منابع منحصر به فرد و قابل اطمینان شرکت و سرمایه گذاری به منظور توسعه و حفاظت از آنها حاصل خواهد شد.

 

 ادامه مقاله...

» نظر


دریافت کد شمارشگر معکوس

دهید