آبان 1388 - مدیری برای آینده (مدیریت)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موفقیت در بخش خصوصی

 

در جامعه امروز (ایران) برای ایجاد و پایداری در کسب و کار خصوصی عوامل زیادی وجود دارد مانند

سرمایه ، مدیریت زمان ، تبلیغات ، مشتری مداری و . . .

  • 1) برای راه اندازی یک بخش خصوصی ( سازمان ، موسسه یا حتی یک کسب وکار کوچک) و وارد شدن به این بازار پر تلاطم باید کمربند ایمنی خود را محکم ببندیم و خود را واکسینه کنیم.

بستن کمربند و واکسینه کردن دارای شرایطی می باشد که فقط توسط خود فرد صورت می پذیرد.

شرط اول برای برداشتن یک قدم محکم، سرمایه گذاری مناسب و معقول می­باشد، که در این حالت اگر شما از یک وضعیت مالی متناسب با شغل مورد نظر برخوردار نیستید، میتوانید از یک سرمایه گذار (شریک) مورد وثوق بهره بگیرید. بحث شراکت خودش دارای شاخه­های گسترده ای میباشد که در زمان مناسب، به آن باید پرداخت.

ادامه مقاله...

» نظر

آینده آزمایی: الزامی برای توسعه پایدار مدیریت

چکیده: در عصری که تغییر مداوم و عدم اطمینان از مهم‌ترین ویژگیهای آن است و کسب و کارها هر روز با مسائل جدید و ناشناخته‌ای از جنس آینده روبه‌رو هستند، چگونه می‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد. از این رو، برای شناختن آنچه آینده نامیده می‌شود، تکنیک‌های مختلفی بروز کرده‌اند. آینده‌نگری، آینده‌نگاری، آینده‌آزمایی و... . این مقاله روش آینده‌آزمایی را به عنوان رویکردی برای ساختارمند کردن تفکر جمعی یا گروهی، به منظور درک بهتر الزامات آینده کسب و کار معرفی می‌کند و پس از برشمردن انواع آینده در بحث آینده‌آزمایی، دو رویکرد مربوط به این بحث، یعنی رویاپردازی و سناریوپردازی را تشریح می‌کند.

 مقدمه
امروزه مدیران با مشکل واقعی تلاش برای هدایت سازمانهای خود در یک محیط نامطمئن و متغیر و توافق بر سر پیگیری انواع برنامه های کاربردی و عملی روبه‌رو هستند. پرسشی که در اینجا مطرح است، آن است که سازمانهای امروزی چگونه می توانند در شرایطی که محیط نامطمئن است، تکنولوژی در حال تغییر مستمر است و رقابت بر سر منابع به شکلی نادرست در حال شکل گیری است، برنامه های سودمند و معنی دار را توسعه دهند؟
مدیران در عصر نبود اطمینان، آخرین تلاش های مدیریتی خود را برای بیان مشکل، برنامه ریزی کرده اند. تکنیک های منتخب آنها پرشمار هستند:
برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی بلندمدت، برنامه ریزی کوتاه مدت، مدیریت بحران، مهندسی مجدد، طراحی مجدد، چارچوب بندی مجدد.

 

برای مطالعه ادامه مقاله کلیک کنید ...

» نظر

دلیل تاخیر در افتتاح سایت

 

خدمت تمامی شما بازدیدکنندگان این وبلاگ و علاقمندان به افتتاح سایت moddir.ir همانطور که مطلع شدید، دلیل تاخیر سایت را برای ایمیل شما عزیزان ارسال کردم، اما لازم دونستم که که این پست را به این مطلب اختصاص بدهم.

دوستان عزیز، دلیل این تاخیر فقط و فقط بدقولی شرکت طراح وب سایت می­باشد. طبق توافقات با شرکت مذکور ( فعلا نامش محفوظ می­ماند) تاریخ تحویل اولیه و تست سایت اول آبانماه بود. اما این تاریخ برای بار اول به 5 آبان تغییر کرد، سپس فقط وعده در جواب تماس های مکرر نصیب اینجانب شد.

ولی بنده این نوید را می­دهم که سایت تا اول آذر با یک طراحی ساده توسط خودم، افتتاح می­شود تا در آینده نزدیک وقتی موفق شدم!! سایت طراحی شده را تحویل بگیرم، با یک طراحی و مدیریت مطالب کاملا حرفه­ای درخدمت شما عزیزان باشم.

درضمن جا دارد از دوستانی که توی این مدت اعلام همکاری کرده و یا در جمع­آوری مطلب به بنده کمک کرده تشکر کنم.

محمد یارندی 23/8/1388


» نظر

آشنائی با سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)

  1- مقدمه

در حال حاضر، وضعیت امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور، بویژه در حوزه دستگاههای دولتی و خصوصی، در سطح نامطلوبی قرار دارد. از جمله دلایل اصلی وضعیت موجود، می‌توان به فقدان زیرساخت‌های فنی و اجرائی امنیت و عدم انجام اقدامات موثر در خصوص ایمن‌سازی فضای تبادل اطلاعات این دستگاه‌ها اشاره نمود.

بخش قابل توجهی از وضعیت نامطلوب امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور، به واسطه فقدان زیرساخت‌هائی از قبیل نظام ارزیابی امنیتی فضای تبادل اطلاعات، نظام صدور گواهی و زیرساختار کلید عمومی، نظام تحلیل و مدیریت مخاطرات امنیتی، نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات، نظام مقابله با جرائم فضای تبادل اطلاعات و سایر زیرساخت‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات در کشور می‌باشد. از سوی دیگر، وجود زیرساخت‌های فوق، قطعا تاثیر بسزائی در ایمن‌سازی فضای تبادل اطلاعات دستگاههای دولتی خواهد داشت.

ادامه مطلب...

» نظر

مدیریت فروش

مقدمه

هدف تمام شرکتهای انتفاعی، افزایش فروش سودآور از طریق ارضای نیازها و خواسته های بازار و مصرف کنندگان در بلندمدت است. مدیریت فروش در رسیدن به این هدف نقش مهمی را در مجموعه فعالیتهای بازاریابی ایفا می کند.

فروشندگان امروز بیش از گذشته قدرتی پویا در دنیای تجارت محسوب می شوند و تلاشهای آنها اثر مستقیم بر فعالیتهای متنوع و مختلف شرکت دارد.آنها محصولات شرکت را به مشتریان معرفی می کنند، سفارشات فروش را که منجر به ارسال محصولات برای مشتریان می شود دریافت می کنند. موقعیت محصولات شرکت را در بازار حفظ می کنند، وضعیت رقبا را ارزیابی می کنند و نهایتاً زمینه های موفقیت و پیشرفت شرکت را فراهم می آورند. شرکتها برای فروش محصولات خود شیوه مناسبی را اتخاذ می کنند. آنها یا از فروشندگان مستقیم خود برای فروش استفاده می کنند و یا برای این منظور از فروشندگان قراردادی استفاده می کنند. در هر دو شیوه، مدیران فروش بایستی مدیریت بر فروش و نیروی فروش را جدی بگیرند.

 منبع: ماهنامه تدبیر، شماره 176، بخش کلینیک بازاریابی و تبلیغات، نوشته امیر بختایی و شادی گلچین فر

ادامه مطلب...

» نظر

ویژگی های مدیران کارآمد

هر مدیر باید دارای ویژگی هایی باشد که اورا در خور و شایسته رهبری محیط آموزشی گرداند. . این توانمندی ها که به توانمندیهای رهبری موسوم است فرد را در بین سایر افراد متمایز نموده و او را قابل مراجعه ، اعتماد و اطمینان سازد .

مک موری (Mc Murray  ) ده ویژگی را برای یک رهبر موفق بر می شمرد که می تواند الگویی برای تمرین مدیریت و رهبری آموزشی به حساب آید :

  • 1- استقلال فکر 2- اتکای به نفس3 - قضاوت درست 4- ابتکار 5- جامعیت فکر
  • 6- پیش بینی احتمالات7 - داشتن نظم 8- منصف بودن 9- قاطعیت10- رعایت اصول اخلاقی

 ادامه مطلب...

» نظر

دیدگاههای "پیتر دراکر" در حوزه مدیریت

 

پیتر فردیناند دراکر یکی از برجسته ترین نویسندگان و متفکران رشته مدیریت ، در سده حاضر است . مطالعات او گستره وسیعی ازمطالب سیاسی واقتصادی را دربرمی گیرد، اماآنچه باعث معروف شدن او شد، نوشته های اودر زمینه مدیریت است . او "مدیریت برمبنای اهداف " را بنیان نهاد.

آثار عمده پیتر دراکر عبارتند از:
- پایان انسان اقتصادی "1936" - آینده انسان صنعتی "1942"
- مفهوم شرکت "1946" - عمل مدیریت "1954"
- مدیریت برای نتیجه "1964" - مدیراجرایی قوی "1967"
- مردم و عملکرد "1974" - مدیریت : وظایف ، مسئولیتها و ایمان "1974"
- انقلاب نامرئی "1976" - ماجراجوئیهای یک تماشاچی "1981"
- به سوی اقتصاد بعدی "1981" - نوآوری و کارآفرینی "1985" - مرزهای مدیریت "1987"

 

ادامه مطلب...

» نظر

سرابی به نام مسکن مهر

نگاهی اجمالی به طرح‌ها و برنامه‌های دولت نهم و دولت پس از آن به عنوان میراث‌دار این دولت نشان می‌دهد که محور اصلی برنامه‌ریزان این طرح‌ها پول است.
به گزارش ایلنا، طرح بنگاه‌های زودبازده با هدف اشتغالزایی و رفع بحران بیکاری بر محوریت تزریق نقدینگی به جامعه برای ایجاد شغل شکل گرفت و در نهایت نمره قبولی نگرفت و مطابق آمارهای رسمی اعلامی از سوی مراجع دولتی، 18 هزار میلیارد تومان برای ایجاد 900 هزار فرصت شغلی صرف شد که با توجه به رکود گسترده سال 87 و 88 و رسوب نقدینگی تزریقی دولت در بخش‌های غیرمولد اقتصاد، بسیاری از این فرصت‌های شغلی نیز از بین رفت.
دومین طرح عظیمی که دولت سرابی از آن مبنی بر خانه‌دار شدن افرادی با درآمدهای پایین ترسیم کرد، طرح مسکن مهر بود. رشد 100 تا 300 درصدی قیمت زمین و مسکن در سال‌های نخست دولت نهم، مسئولان را بر آن داشت تا اقدامی برای مقابله با این روند طراحی کنند و از پس این موضوع، طرح مسکن مهر سر برآورد که قرار بود با صفر کردن هزینه زمین، قریب 5/1 میلیون مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار محروم آماده کند.

منبع: خبرگذاری کار ایران

ادامه مطلب...

» نظر

تجارت الکترونیکی (گلدکوئست کمک به اقتصاد یا ضربه؟)

تجارت یکی از ارکان مهم در زندگی انسان است که شکل اولیه آن با دادوستد کالا با کالا (پایاپای) صورت گرفته است. تجارت نیز همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای مدرن، روند رو به رشد سریعی داشته است به طوری که در سال‌های اخیر توجه اکثر شرکت‌ها و بازرگانان را به خود جلب نموده است. «بازاریابی شبکه‌ای» یا همان تجارت الکترونیکی در فضای گسترده‌ی اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل وجود امکاناتی برای تبلیغات و برقرار کردن ارتباطات مؤثر در سطحی گسترده و کم‌هزینه در دنیای نامحدود اینترنت، شرکت‌های تجاری اقدام به ارائه کالا و تبلیغات و خرید و فروش‌های خود در این عرصه‌ی جذاب و پردرآمد نموده‌اند. در ادامه ضمن معرفی، به اختصار به مزایا و معایب یکی از شرکت‌‌ها و کمپانی‌هایی که به صورت اینترنتی با نام «گلدکوئیست» مشغول بازاریابی است می‌پردازیم.

ادامه مطلب...

» نظر


دریافت کد شمارشگر معکوس

دهید